X
تبلیغات
اتومبیل - مرسدس بنز

اتومبیل

نقد خودرو های مختلف

میباخ کوپه

میباخ کوپه!
 
 
 
کمپانی آلمانی می‌باخ را همگان با مدل‌های فوق لوکس و گران قیمت 57 و 62 می‌شناسند.

چندی پیش تیونر XENATEC خودرویی منحصر‌به‌فرد را بر مبنای می‌باخ 57S معرفی کرد که از هر نظر بی‌ مانند و منحصر‌به‌فرد است، می‌باخ کوپه! هر یک از این کوپه‌های سفارشی می‌باخ از مشخصات منحصر‌به‌فرد خود بهره می‌برند که تحت نظارت و بنا به دستور دایملر، کمپانی مادر می‌باخ می‌شوند. طراحی، مهندسی و ساخت می‌باخ کوپه در مرکز XENATEC انجام خواهد شد.

این کوپه دو‌در و چهار نفره کاملاً دست‌ساز خواهد بود و هر یک از آنها بنا به درخواست مشتری منحصراً دارای مشخصاتی خواهد بود که آن را از دیگری متمایز می‌کند.

مشخصات فنی و فاصله اکسل‌ها در می‌باخ کوپه دست نخورده باقی مانده است اما مابقی خودرو از داخل تا خارج کاملاً جدید است. ستون B بیش از 20 سانتی‌متر به سمت عقب کشیده شده و ستون‌های A و C تغییر شکل داده‌اند تا فرم یک کوپه را به می‌باخ ببخشند. درها، پنل‌های جانبی، سپرهای جلو و عقب، گلگیرهای جلو و عقب ورودی هوا در جلو کاملاً تغییر یافته‌اند. گلگیرها 20 میلی‌متر پهن‌تر شده‌اند تا چرخ‌های 20 یا 21 اینچی را بتوانند در خود جای دهند.

کابین XENATEC کوپه نیز همانند بدنه، خارج از تصور شماست! صندلی‌های لوکس و اسپرت در کنار سقف تمام شیشه‌ای، محیطی دل‌نشین را پدید آورده است. راننده این کوپه منحصر‌به‌فرد می‌تواند یکی از دو حالت اسپرت و EVO را برای رانندگی انتخاب کند. فقط 100 دستگاه از این خودرو منحصر‌به‌فرد ساخته خواهد شد که هر یک قیمتی بالغ بر 812 هزار دلار خواهد داشت که هزینه حمل و نقل و مالیات را شامل نمی‌شود! آسیای شرقی، خاورمیانه، روسیه و آمریکا بازارهای کلیدی این کوپه هستند. اولین دستگاه در ماه جولای سال جاری به دست مشتری خواهد رسید.

منبع:www.carx1.com

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم مرداد 1389ساعت 20:35  توسط کاردان  | 

مسابقات گراند پريکس و مرسدس

 

گراند پريکس

مسابقات Grand Prix در دنیا یکی از پر طرفدارترین سری مسابقات به شمار می آید. جایی که خودروهای فرمولاوان به رقابت می پردازند . مکانی که ستاره های دنیا به رقابت می پردازند و زمین را به آتش می کشند. نیرویی که غیر قابل مهار می باشد. سرعتهای بالا با تکنولوژی بالای موتوری که صدای غرش موتورهای آن زمین و آسمان را به لرزه در می آورندبرای کنترل و مهار این وحشی های آتشین یک مدیریت دقیق و حساب شده لازم است که کاری بسیار دشوار و سخت می باشد. خودروهایی که بتوانند به آنها برسند و یا اینکه آنها را هدایت کنند. اینجا جای شوخی نیست انتهای این پیستها در صورت انجام گرفتن یک درصد خطا خاکستر می باشد. کمپانی های معدودی هستند که این مسئولیت خطیر را می پذیرند. یکی از این کمپانی های با دل و جرات AMG از سوی مرسدس بنز می باشد. این کمپانی حدود 12 سال می باشد که در این عرصه فعالیت می کند برای خدمات در این مسابقات 2 مدل نیاز است یکی برای خدمات جانبی و یکی برای هدایت خودروهای F1 در پیست می باشند. جدیدترین مدلهای AMG در عرصه مسابقات F1 درتاریخ 14 مارس سال 2008 در سری مسابقات استرالیا در پیست ملبورن درخشیدند. مدل SL63 و C63 که هر دو از یک پیشرانه مشترک بهره بردند. مدل C63 که در کلاس خودروهای استیشن و برای خدمات جانبی پیست از آن بهره گرفته شده و مدل SL63 که نقش مارشال پیست را ایفا می کرد، پیشرانه 3/6 لیتری از AMG که از نوع 8 سیلندر V شکل می باشد بر روی مدل SL نصب شده بود قدرت خروجی این پیشرانه به بالای 457 اسب بخار می رسد. که شتاب صفر تا 100 آن در مدل SL به زیر 6/4 ثانیه می رسد. این قدرت برای مهار F1 های وحشی قابل قبول بوده و توانسته آنها را مهار کند.
مدلهای C و SL توسط کمپانی AMG کاملاً تیونینگ شده اند. مدل C  از تمامی ابزارهای فنی در قسمت ظاهری و حرکتی خود بهره برده است ولی در مدل SL کمی پیچیده تر و حرفه ای تر می باشد زیرا داخل کابین SL نیز کاملاً تیونینگ شده است زیرا هدایت F1 ها در قسمت شروع را بر عهده دار می باشد زیرا استرس و فشار زیادی بر روی SL وارد می شود.
در مدل C نیز از همان پیشرانه 3/6 لیتری بهره گرفته شده با این تفاوت که توان خروجی آن به 252 اسب بخار می رسد.
گیربکس در نظر گرفته شده از نوع 7 سرعته تیپترونیک مدل Speed Shift می باشد. این گیربکسها که به G7 شهرت دارند ساخته خود AMG می باشند و قابلیت کاهش 35 درصدی ازاتلاف انرژی موتور در انتقال قدرت به چرخها و شتابگیری را دارند. رینگهای هر دو مدل از نوع 19 اینچی از آلیاژ سبک می باشد که برای چرخهای عقب 5/9 اینچی و برای جلو 5/8 اینچی تعریف شده است.
لاستیکهای در نظر گرفته شده ساخت شرکت پیرلی می باشد که ابعاد آن در چرخهای جلو 35/255 و چرخهای عقب 30/285 می باشد.
برای کنترل و مهار این دو مدل از دیسکهای ترمز در جلو در ابعاد 36*360 میلیمتری و در عقب 26*330 میلیمتری استفاده شده که بر سر هر دیسک 6 پیستون برای فیکس کردن کالیبرهای ترمز قرار دارد.
از دیگر تدابیر کمپانی AMG کاهش دادن وزن هر دو مدل تا 220 کیلو گرم و بکار گیری آلیاژ فیبر کربن و پلاستیک در اجزای بدنه می باشد که در مدل SL وزن آن را به 1750 کیلو گرم رسانده است.
شرکت Hella نیز برای چراغهای گردان و خطر آنها نیز از LED سبز رنگ در چراغ گردان بالا و همچنین بر روی جای پلاکهای آنها استفاده کرده که تعداد آنها در هر کدام از خودروها 627 عدد چراغ LED می باشد.
همچنین مجهز کردن داخل کابین به مانیتور LCD که هر کدام وظایف جداگانه ای را بر عهده دارند.
صندلیها و همچنین غربیلک فرمان آنها نیز از مدل اسپرت خود AMG می باشد. کمپانی مرسدس بتز توسط گروه AMG از سال 1996 تا سال 2008 توانسته 18 دوره از مسابقات فرمولاوان را همراهی کند و از پس این مسئولیت خطیر بر آید. و اینکه در آخرین سری از این مسابقات با مدلهای SL و C کلاس خود با موتورهای 8 سیلندر خود توانای های خود را بیش از پیش به رخ همگان بکشد در پایان جدولی از حضور خودروهای مرسدس در این سری از این مسابقات هر سالهای شرکت آنها را در اختیارتان گذاشته ایم.

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم مرداد 1389ساعت 11:53  توسط کاردان  | 

مک لارن جذاب تر از همیشه

مک لارن اس ال آر

مرسدس بنز اشتوتگارت و مک لارن بار دیگر با همکاری یکدیگر مدلی فوق العاده تماشایی و جنجالی را به خانواده پرشکوه سوپر اسپرتهای SLR اضافه کردند. در این خودرو هیچ چیزی که بین راننده و مسافر خودرو و جهان بیرون از ماشین جدایی بیاندازد وجود ندارد،حتی این ماشین از داشتن سقف و شیشه جلو هم بی نصیب است،به این ترتیب سرنیشنان این SLR رویای می توانند از تمام هیجان سرعت و خواص مختص یک سوپر اسپرت لذت ببرند!


SLR Stirling Moss با بهره گیری از بالاترین سطح تکنولوژی موجود و با داشتن یک طراحی استثنایی و مهیج افسانه قدرت سری SLR  را از نو نوشت! SLR Stirling Mossبا بهره جستن از یک یک موتور V8  سوپر شارژ 650 اسب بخاری صفر تا صد را در کمتر از 3.5 ثانیه می پیماید . حداکثر سرعت این  خوش رکاب جدید 350 کیلومتر در ساعت بوده که هیچ محدود کننده ی سرعتی نیز برای آن پیش بینی نشده است و  رسیدن به چنین سرعتی با طراحی خاص بدنه این خودرو می تواند لذت پرواز با یک هواپیمای مافوق صوت را برای شما به ارمغان آورد.

به کاربردن ایده های نابی که هیچ پایانی نداشته و همه و همه در این خودرو به کار رفته باعث شده تا از SLR جدید خودرویی ساخته شود که مسافران آن بتوانند نهایت بهره وری از امکانات این خودروی پرکیفیت را ببرند.

ایده نداشتن سقف و شیشه جلو از 300SLR  که در سال 1950 همه رقابتها را یکی پس از دیگیری می برد و صاحب همه ی عناوین قهرمانی آن زمان بود به این نوزاد قدترمند ارث رسیده است همان گونه که نامش برگرفته از نام راننده افسانه ای بنز در آن سال هاست . البته نباید فراموش کرد که Stirling Moss نسخه بروز شده آن خودروی بیاد ماندنی است و از شباهتهای زیاد بین این دو افسانه ساز جنجالی نمی توان گذشت.
در این خودرو فقط دو تیغه به جای شیشه جلو پیش بینی شده که سرشنینان را از وزش مستقیم و ناهنجار باد حفظ میکند.همچنین دو SCOOP بالای سر سرنشینان تعبیه شده تا وزش باد خدشه ای در عملکرد خودرو به وجود نیاورد. SLR Stirling Mossبا دارا بودن ایده های زیاد بصری در شیوه طراحی شناحت ما را نسبت به ظاهر خودروهای کلاس اسپرت به کلی عوض خواهد کرد.

SLR Stirling Moss با کسب 0 تا صدی کمتر از 3.5 ثانیه و رسیدن به سرعت 350 کیلومتر در ساعت در مسابقات سال گذشته ثابت کرد که نه تنها در طراحی بدنه بلکه از لحاظ کارایی و قدرت نیز یک استثنا است!

تمام بدنه SLR Stirling Moss از فیبرهای کربنی فوق سبک ساخته شده که این خودرو را از هر جهت تک می کند.مرسدس بنز در خلال طراحی این خودرو همیشه این اصل را به یاد داشت که میخواهد به سرعت 350 کیلومتر در ساعت به آسانی دست یابد و خاطره SLR سال 1950 که لغب شکست نا پذیر در میادین مسابقات را ازآن خود کرده بود را دوباره زنده کند اما این بار مرسدس بنز این عنوان را هم برای مسابقات می خواهد و هم برای رانندگی شهری!!!

طراحان SLR Stirling Moss با دادن فرمی عضلانی و شبیه به فلش به این خودرو هیجان و روحیه ی سرعت طلبی را در آن به خوبی به ارمغان آورده اند. حتی وقتی این خودرو در جای خود ثابت است و حرکت ندارد بیننده با نگاه به خودرو احساس می کند که خودرو دارای سرعتی بسیار بالاست،همچنین وجود تهویه هایی که شبیه به آبشش های ماهی طراحی شده اند احساس قدرت بالا را در نظر بیننده به وجود می آورد.

همچنین آنها برای مواقعی هم که مسافری جز راننده نیست تعبیری اندیشه اند تا بهترین آیرودینامیک را بدست آورند آنها امکانی فراهم کرده اند تا در صورت در خواست راننده در پوشی روی قسمت سرنیشین کنار راننده آمده و آن را به یک خودروی تک سرنشین تبدیل کند.

نباید فراموش کنیم که SLR Stirling Moss در نوآوری و طراحی در حال حاصر بی همتاست!

تولید SLR Stirling Moss انحصاری است و فقط 75 عدد از این رویای سرعت ساخته خواهد شد.قیمت SLR Stirling Moss برابر با 750 خزار یورو خواهد بود و  از جون 2009 به تولید خواهد رسید.

 

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم مرداد 1389ساعت 11:39  توسط کاردان  | 

مرسدس اف 800

مرسدس بنز F800

کمپانی مرسدس بنز یک مدل مفهومی دیگر از سری (F) را در موتور شو ژنو به نمایش گذاشت. در این مدل مفهومی از شیک ترین تشکیلات و تکنولوژی های آینده استفاده شده است. بعد از مدل مفهومی F700 مهندسین و طراحان کمپانی مرسدس بنز مدل F800 را طراحی و ساخته اند. طراحی کلی این خودرو بر گرفته از مدل قبلی است به طور کلی سری F مرسدس بنز را می توان مدل مفهومی آن شناخت.  طراحی نوآورانه این مدل نشان دهنده این است که در بخش طراحی مرسدس بنز تغییر و تحولاتی پیش آمده است. نکته جالب در طراحی این خودرو در قسمت درب عقب است به طوری که درب در هنگام باز شدن، به سمت انتهایی خودرو باز می شود که این نوع مکانیزم برای اولین بار در مرسدس بنز طراحی شده است.این مدل دارای دو نوع پیشرانه می باشد، یک پیشرانه دارای موتور مکانیکی شش سیلندر می باشد همراه با مدول هیبریدی که توانایی استفاده از موتور برقی را دارا می باشد. این موتور در مجموع می تواند 300 کیلووات یا 430 اسب بخار انرژی تولید کند. دیگر موتور این خودرو هیدروژنی می باشد که دارای یک مخزن گاز هیدروژن برای راه اندازی موتور و یک موتور الکتریکی برای محور عقب طراحی شده که توسط باطری لیتیومی که در زیر صندلی عقب قرار گرفته است شارژ می شود.این مدل می تواند 0 تا 100 کیلومتر را در مدت زمان 4.3 ثانیه بپیماید. این خودرو در هر صد کیلومتر 2.9 لیتر بنزین مصرف می کند که این مصرف خارق العاده می باشد. همچنین درهر کیلومتر تنها 68 گرم گاز دی اکسید کربن تولید می کند. در هنگامی که فقط از موتور الکتریکی استفاده می کند، می تواند با سرعت 120 کیلومتر در ساعت حرکت کند.استراتژی طراحی این مدل مرسدس با همکاری استودیوهای طراحی و بخش های فنی در (سیندل فینگل) بوده است و نیز با همکاری شرکت های (کومو آلمان و ایتالیا). سقف این خودروی مفهومی به صورت سه تکه می باشد که می تواند روشنایی و زیبایی خاصی به داخل خودرو بدهد. نتیجه طراحی این خودرو یک ترکیب نوآورانه و خلاقانه از هنر و صنعت بوده است که به وسیله حس زیبایی و اقتدار خود را به دنیا نشان می دهد.ابتدا و انتهای خودور با برند زیبا و تجاری مرسدس بنز طراحی شده که توانسته از یک خودروی معمولی (به خصوص در قسمت جلو) یک خودروی اسپرت بسازد. مهندسین این خودرو را طوری طراحی و ساخته اند که کاملا با محیط زیست سازگار باشد و یک نمونه از خودورهای سبز باشد.

Gorden Wagener سرپرست تیم طراحی مرسدس بنز می گوید:
F800 ترکیبی از مدل های صندوق دار و مدل هایی که صندوق با سقف یکی است می باشد که با طراحی احساسی که در این مدل وجود دارد توانسته خود را از دیگر نمونه ها جدا کند.

در طراحی بدنه این خودروی مفهومی از خطوطی استفاده شده است که همانند امواج دربا به داخل خودرو فرو رفته و بیرون آمده است. این خطوط کاملا به هم مربوط می شوند و در اطراف خودرو کاملا نمایان هستند و چشم بیننده را به گردش در می آورد.جلو پنجره، چراغ ها، هواکش ها طوری طراحی شده است که هر چه بیشتر ظاهر این خودروی زیبا را خشمگین تر و اسپرت تر نشان دهد. در قسمت داخلی این خودوری مفهومی بیشتر از چوب مرغوب طبیعی استفاده شده (در قسمت صندلی ها، کناره درها، کنسول و...) و همچنین از صفحه نمایش گری که می تواند اجسام دور را به خصوص در شب به راحتی نشان دهد، استفاده شده است.در طراحی داخلی این خودرو کاملا از اصول ارگونومی استفاده شده است تا کاربر بتواند احساس لذت و راحتی در هنگام استفاده را داشته باشد.

در سیستم روشنایی خودرو از لامپ های (ال ای دی) پیشرفته و چند حالته استفاده شده است که بستگی به فشار پدال ترمز نور آنها تغییر می کند.در چراغ های جلو از فیبر نوری استفاده شده است که علاوه بر تنظیم شدت نور دارای کارایی بالایی می باشد و می تواند در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرد.

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم مرداد 1389ساعت 11:21  توسط کاردان  |